Het is veel meer dan een bijles alleen…

Mijn aanpak?

  • Ik bied graag een 1-op-1 begeleiding aan een prettige en interactieve manier, en zorg er ook voor dat het in een rustige sfeer gebeurt, weg van alle prikkels.

  • Er wordt aandacht geschonken aan het zelfvertrouwen van een leerling/student.

  • Niet alleen het verwerken van de inhoud op zich, maar ook de manier van het leren (‘leren leren’) is minstens even belangrijk. Ik maak gebruik van handige methoden om de leerstof structureel bij te houden. Bij jonge leerlingen in het lagere onderwijs doe ik het graag op een speelse manier.

  • Er wordt niet enkel naar mijn uitleg geluisterd, of oefeningen gemaakt, maar ik luister ook graag naar een leerling/student. Als ik merk dat men zich mislukt of gefaald voelt door een bepaalde factor, dan probeer ik samen met hem/haar te bekijken waar het probleem zich situeert. De 'Solution Focus' methode wordt dan ook toegepast. Het is essentieel dat men zich begrepen en goed in z’n vel voelt. Daar begint echt alles.

  • Een terugkoppeling aan de ouders (mondeling of schriftelijk) is zeker mogelijk.

Voor wie?

Leerlingen in het secundaire onderwijs
Alle vakken behalve Latijn, Duits en Grieks
Geen spreekvaardigheid talen

Studenten in het hogere onderwijs (hogeschool en universiteit)
Alle vakken in de richting Biologie, Biochemie & Biotechnologie en Chemie, of iets gerelateerd (bvb. bepaalde vakken in de richting Bio-ingenieurswetenschappen of alle vakken in de richting Medische Laboratoriumtechnologie).

Een ander vak? Leren leren? Hulp bij een paper?
Wens je enkel hulp te krijgen om beter zelfstandig te studeren? Of in het schrijven en verbeteren van een schrijf- en/of spreekbeurt, een bachelor- of masterproef?
Of is het verwerken van een bepaalde leerstof geschreven in het Nederlands wat te ingewikkeld voor jou?
Voor de ouders: heeft je kind eerder nood aan huiswerkbegeleiding?